Profesjonalizacja w branży tatuaży

Wraz z rozwojem ekonomicznym społeczeństw rośnie też ich wiedza, a co za tym idzie wzrastają oczekiwania wobec dostawców usług. Rozwój ten nie omija także sektora tatuaży, który profesjonalizuje swoje usługi kierując ofertę także do kobiet.

Bird tattoos come to life, freedom conceptBranża tatuażu, tak jak pozostałe gałęzie gospodarki rozwija się, dostosowując się do potrzeb klientów. Dostęp do międzynarodowego know how, światowych standardów oraz nowoczesnych rozwiązań technologicznych sprawiają, że polskie salony tatuażu w niczym nie odbiegają od zachodnich standardów.

„Tatuaż przestaje być kojarzony z marginesem społecznym. Przeciwnie staje się coraz bardziej popularny w śród osób wymagających i poszukujących usług premium. Są to przede wszystkim kobiety, które cenią sobie dyskrecje i elegancję. Na szczęście na rynku jest co raz więcej salonów, które potrafią odpowiedzieć na to zapotrzebowanie i dostarczyć spersonalizowana usługę.” – mówi Partyk Walęga, właściciel Instytutu Tatuażu TIME4TATTOO

Kobiety wybierając studia tatuaży kierują się przede wszystkim elastycznością usług, fachową opieką oraz spersonalizowanym podejściem do realizowanego projektu. Dlatego też salony w których tatuatorzy realizują niestandardowe podejście do klienta cieszą się niebywałym powodzeniem.

Według raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce” do 2016 segment usług SPA wzrośnie o 28%, a jego wartość wyniesie 1,2mld zł. 94% badanych ocenia, że do 2016 roku liczba ich klientów wzrośnie, a 68% z nich uważa, że wzrosną także jednostkowe wydatki nabywców. Badania te dowodzą, że branża tatuażu, należąca do szeroko rozumianego segmentu SPA, ma duże perspektywy rozwoju, a największym zadaniem przed jakim staje to dostosowanie usług do najbardziej wymagających klientów.

Profesjonalizacja świadczeń jest kluczowym aspektem rozwoju polskich salonów tatuażu. Najbardziej wymagający klienci przy zakupie zwracają uwagę przede wszystkim na wysoką jakość (80%). Kolejnymi ważnymi czynnikami są wygląd i estetyka (58%) oraz prestiż marki (54%).

Leave a reply